Week 1

23 oktober 2017 - Worcester, Zuid-Afrika

Precies  een week geleden ben ik begonnen aan deze prachtige reis. De eerste 6 dagen heb ik een Kaapstad doorgebracht, waar ik voor het eerst in mijn leven in een hostel heb geslapen. Centraal in het hostel was een grote keukentafel waar iedereen aanschoof om verhalen, ervaringen, plannen en dromen te bespreken. Met verschillende mensen ben ik op pad gegaan: een wandeltour, het waterfront bekijken, comedyclub, Robbeneiland, uit eten en de het toppunt was misschien wel de karaokebar waar we de sterren van de hemel zongen met een groep Britse jongens. De werknemers van het hostel waren super! Ik was vergeten dat ik een tour had geboekt toen Milou op de badkamerdeur bonkte en zei dat de bus klaarstond om me op te halen. Uiteindelijk ben ik in 5 minuten met mijn schoenen in mn handen en twee gesmeerde boterhammen van Milou in de bus terechtgekomen. Zoo lief:-)

Het contrast tussen rijk en arm is enorm groot in deze stad. De townships zijn overvol en verderop staan de meest prachtige villa’s. Ik kwam in gesprek met twee Locals die veel moeite moesten doen om te kunnen studeren, een baan te vinden. Zij hebben dromen, maar missen de kansen om deze waarste maken. Toch blijven ze hard werken, hoop houden en positief denken. Ik bedenk me hoeveel mazzel ik heb gehad. Alle randvoorwaarden waren aanwezig voor mij om te kunnen studeren, een baan te vinden wat ik leuk vind. Er zit veel kracht in deze mensen om mentaal sterk te zijn als het leven tegenzit. Zoo mooi!

Zaterdag vertrok ik naar Stellenbosch met de BAZ bus waar alle wijnboerderijen zijn. Overdag lekker rondgewandeld in dit prachtige dorpje met Nederlandse invloeden. De botanische tuinen, de universiteit en dorpsstraat waren prachtig. In de avond wat wezen eten met een paar Duitse meiden die hier voor vrijwilligerswerk waren. De dag erna een geweldige wijntour gedaan. Ongeveer 15 wijntjes geproefd hmmm😄

Vandaag is mijn week bij het project van Kinderfonds mama’s begonnen. Ik logeer bij Leon en hij neemt mij dagelijks mee naar de locatie. Vandaag ben ik bij de Arts and Crafts unit geweest waar jongelui dagbesteding volgen. De kinderen zijn prachtig en de kennis over wat zij nodig hebben is nog gering. Geweldig om de komende dagen te bespreken waar de vragen en verlangens liggen hier.

Zie foto’s. De natuur is zooo mooi hier😄😄😄

Mandy

1. Mam:
    23 oktober 2017
    Hoi Mandy,
    Fantastische verhalen.
    Via de mail bericht ontvangen.
    Dikke kus en nog veel plezier, Mam
  2. Wilma:
    23 oktober 2017
    Wat een mooi reisverslag en schitterende foto's. Kan niet wachten op je verhaal over je week bij het project Kinderfonds. Veel liefs en geniet van je geweldige trip.
  3. Jacqueline:
    24 oktober 2017
    Leuk om je avonturen te lezen en de foto’s te zien. Dikke 💋
  4. Carla den Boer:
    25 oktober 2017
    Unieke verhalen Mandy, wat een cadeau dat je dit mee mag maken en dat je hele bijzondere mensen mag ontmoeten. Dit past echt bij je. Ook ik ben benieuwd naar het project Kinderfonds.
    Ook de foto’s zijn prachtig.
    Liefs, 😘
  5. Sieni oude luttikhuis:
    29 oktober 2017
    Je bevind je in een prachtig land met mooie verhalen, super mooie foto's. Het project kinderfonds is een mooie uitdaging.
    Ik wens je veel succes bij het project en geniet ervan.
    Liefs Sieni
  6. Mam:
    1 november 2017
    Hoi Mandy, je bent alweer op de helft van je droomreis en wat heb je al veel gedaan en leuke mensen ontmoet! Wij wensen je nog veel plezier en nieuwe prachtige avonturen in het tweede deel van je reis en we zullen je blijven volgen met je foto’s en verhalen.
    Dikke kus, mam❤️
  7. Mandy:
    6 november 2017
    Leuk om te horen! Bedankt allemaal😘